UNIMET Sp. z o.o. to centrala dystrybucyjna oraz 10 oddziałów na terenie Polski południowo-wschodniej. Firma w swojej ofercie posiada artykuły przemysłowe, narzędzia, elementy złączne, elektronarzędzia, chemię budowlaną oraz wiele innych.  Firma oferuje łącznie 40 tysięcy produktów w swojej stałej ofercie. Centrala dystrybucyjna to 10000m2 powierzchni.

 

Cele wdrożenia:  

  • opracowanie przejrzystej prezentacji 40 tysięcy kartotek magazynowych,
  • udoskonalenie nawigacji w systemie,
  • opracowanie przejrzystych komunikatów dla użytkownika,
  • opracowanie innowacyjnych rozwiązań organizujących pracę z Klientem,
  • opracowanie innowacyjnych narzędzi dla klientów oraz handlowców.

 

Wyzwania przy wdrożeniu:

Firma Unimet Sp. z o.o. to obecnie lider na rynku Polski południowo-wschodniej. Firma posiadała już system B2B, wypracowane rozwiązania oraz Klientów zamawiających w oparciu o istniejący system. Nowe rozwiązanie musiało uwzględniać dotychczasowe przyzwyczajenie Klienta, a jednocześnie oferować innowacyjne rozwiązania i wprowadzić nowe funkcje uwzględniające rozwój firmy.

 
Rozwiązanie:

  • wdrożony został pakiet rozwiązań, organizujący całościowo pracę Klientów, handlowców oraz pracę działu handlowego,
  • opracowany został system B2B, umożliwiający prezentację pełnej oferty centrali dystrybucyjnej w przejrzystej postaci,
  • zachowany został stary sposób wyświetlania oferty,
  • zostały dodane 2 sposoby zachowywania się menu oraz 4 sposoby prezentacji oferty.

 

Dla wygody kupujących został uruchomiony system obsługi reklamacji, umożliwiający obsługę procesu reklamacji od przyjęcia towaru od klienta w sklepie, po informowanie go o postępach w procesie.

Wdrożony został także moduł rozliczeń z modułem windykacyjnym, umożliwiający przeglądanie rozliczeń oraz wysyłanie automatycznych konfigurowalnych powiadomień po przekroczeniu zadanych okresów.

W trakcie realizacji zostały opracowane także 2 aplikacje mobilne - dla handlowców oraz dla Klientów. Pierwsza ma na celu wykorzystanie posiadanych przez przedstawicieli telefonów i rozszerzenie ich możliwości do mobilnego kolektora. Aplikacja umożliwia skanowanie kodów kreskowych i na tej podstawie tworzenie zamówień, sprawdzanie salda płatności oraz obsługę podstawowych operacji handlowych. Aplikacja dla Klientów pozwala na sprawdzanie ceny produktu i może być wykorzystywana jako mobilna sprawdzarka. 


 

Funkcje i rozwiązania:

 System B2B

  • Zawiera wielopoziomowy katalog produktów,
  • Zawiera pełne odwzorowanie cen z systemu ERP,
  • Umożliwia przeglądanie rozliczeń, salda , niezapłaconych faktur,
  • Obsługuje proces reklamacyjny,
  • Pozwala na opracowywanie ofert handlowych z poziomu B2B dla Klientów końcowych,
  • Zawiera wielopoziomowy katalog uprawnień i ograniczeń dla subkont.

 

Aplikacja mobilna - kolektor danych

  • umożliwia składanie zamówień za pomocą telefonu,
  • prezentuje aktualną dostępność produktów,
  • umożliwia sprawdzenie opisu produktu,
  • współpracuje z kontami handlowców w systemie B2B.

 

Aplikacja mobilna - sprawdzarka

  • pozwala na sprawdzenie ceny w sklepie,
  • umożliwia sprawdzenie ilości dostępnych produktów w wybranej placówce,
  • daje możliwość zapoznania się z szczegółami technicznymi i opisem produktu.

 
Efekty współpracy:

  • 94% klientów oceniło nowy system B2B jako bardziej intuicyjny,
  • 32% zwiększyła się ilość zamówień składanych przez Internet,
  • 19% zwiększyła się wartość składanych zamówień.

 
Użyte technologie:
Dedykowany system e-commerce wykonany został w technologii PHP, przy wykorzystaniu bazy danych MySql oraz autorskich API do połączenia z systemem ERP.

 

Korzyści ze współpracy:

  • wzrost zadowolenia Klientów, co przekłada się na wzrost zamówień,
  • wytworzenie innowacyjnych narzędzi dla przedstawicieli, dzięki którym możliwe jest prezentowanie firmy jako firmy innowacyjnej, lidera rynku,
  • automatyzacja i usprawnienie procesów związanych ze sprzedażą, systematyzujące pracę i zwiększające wydajność.

 

Interesuje Cię ten obszar naszej działalności?

Podaj nam swoje dane - skontaktujemy się, żeby porozmawiać o tym jak możemy Ci pomóc